Як викликати сантехніка

4-20-2018

Ця стаття для тих, хто знімає квартиру або кімнату в студентському WG. Часом трапляються всілякі побутові неприємності і казуси, і той, хто ніколи з таким раніше не стикався, не знає що робити, куди йти або телефонувати. Ця стаття як раз для таких «новачків». Адже решта-то в курсі, що робити в такій ситуації?
Ну а ті, хто живе в гуртожитку, не повинен дбати про такі проблеми. Ледь що, ви завжди йдете до комменданту і повідомляєте йому про поломку або будь-якої іншої проблеми. Пропоную поконкретнее почитати

Знати, хто відповідальний за ваш будинок
У кожного житлового будинку в Австрії є своє будинкоуправління, яке відповідає за утримання будинку в чистоті і порядку, зміну всіляких лампочок, ремонт зламаних перил, розподільних щитків і тп. Важливо знати, що це за будинкоуправління. Зазвичай на вході в під’їзд, там де висять поштові скриньки, є спеціальна дошка для оголошень. Десь в районі цієї дошки має бути зазначено, яка компанія відповідальна за даний будинок: найменування організації, контактний телефон, сайт.

Трапляється, звичайно, що інколи один з мешканців будинку виконує обов’язки такої компанії і особисто розбирається з усіма проблемами будинку. Тоді потрібно знати, хто саме з мешканців відповідальний за управління будинком. Так, наприклад, коли я в’їхав в свою квартиру, завідував будинком один милий дідок. Жив він на другому поверсі і ледь що, завжди можна було йому подзвонити/зайти і сказати, що сталося і що вимагає ремонту, а він вже зв’язувався з відповідними фахівцями. Потім він втомився вирішувати всі ці проблеми і будинок перейшов у ведення спеціальної організації, яка зазвичай керує не одним, а кількома будинками в місті.

Тепер, коли ви знаєте, хто відповідає за ваш будинок, можна перейти до дій.

Що робити, коли ваша квартира «захворіла»
Засмітилася раковина, унітаз спускає гарячою водою, на стелі велика пляма від вологості — в побуті трапляється всяке. Але тепер ви знаєте, куди дзвонити, якщо подібна ситуація вас наздогнала.

Набираєте телефон керуючої компанії, кажіть адресу, квартиру, в якій ви живете, описуєте проблему. Після цього вам повідомляють, що «зараз ми зв’яжемося з ремонтником/сантехніком/маляром, після чого він вам подзвонить і домовиться про дату і час, коли зможе зайти і усунути несправність».

Всі. Тепер ви чекаєте дзвінка від фахівця — дзвонять зазвичай в той же день. Уславливаетесь про час, коли ви точно будете вдома, щоб прийняти майстри, і вносите відповідний день і час в щоденник, щоб не забути.

Приходить фахівець, ремонтує
У призначений час викликаний вами чоловік дзвонить у ваші двері. Далі все просто. Ведете його до місця поломки, кажете що до чого, можна в принципі порозумітися і на пальцях. Зазвичай і так все зрозуміло. Не йде вода у ванній/раковині — відкриваєте кран і демонструєте цей бєспрєдєл. Волога пляма на стіні/стелі — показуєте пальцем на бяку. І так далі, кожен діє в міру своїх мовних можливостей.

Спеціаліст фотографує те, що послужило приводом для його виклику, каже, скільки йому знадобиться часу не усунення неполадки, іде, бере з машини необхідні інструменти/матеріали і, повернувшись, починає займатися своєю справою.

Тут вам зовсім необов’язково підтримувати дружню бесіду. Просто йдете займатися своїми справами в іншу кімнату і чекаєте закінчення ремонтного процесу. Звичайно, заздалегідь варто уточнити, не потрібно людині для нормальної роботи. Може бути, принести просте відро або забезпечити непотрібної вам ганчіркою, яку згодом не шкода викинути. Запропонувати води теж, напевно, зайвим не буде.

Ремонт закінчений, що далі?
Коли горезвісний засмічення усунутий, пляма зафарбована і туалет полагоджений, ремонтник покаже вам результат своїх праць. Люблю цей момент: все працює, все виправлено і красиво. Потім він просить вас розписатися в акті про вчинення ним ремонтних робіт, щоб відзвітувати перед начальством. Каже, що виставить рахунок безпосередньо домоуправлению і турбуватися вам не про що не потрібно.

У цьому-то і полягає основна приємність і вигода для мешканців квартир. Я, звичайно, не кажу, що займатися щомісячних або щоквартальних ремонтом якихось дрібних поломок приносить ні з чим не порівнянне задоволення. Немає. Просто, коли у вас 1-2 рази в рік трапляється якась ситуація, потребує ремонту, приємно знати, що через кілька днів прийде фахівець і усуне несправність. Якісно, безкоштовно і, часом, роблячи навіть більше, ніж від нього очікуєш.

Коли у мене прочищали каналізацію на кухні, в квартирі стояв характерний різкий запах «проведених робіт». По закінченні всього процесу, сантехніки продемонстрували перемогу над скопившимся сміттям — повна раковина води опорожнялась за 8-10 секунд — і залишили арома-свічку для усунення неприємного запаху. Така уважність до деталей приємна і прямо-таки підкуповує.