Електро-лігерад з мотор-колесом своїми руками

17

Лігерад на акумуляторах – різновид велосипеда своїми руками

Як відомо, одна з різновидів велосипеда-лігерад. Пілот на ньому розташовується напівлежачи, а тому, маючи хороший упор для спини, може сильніше, ніж при традиційній сидячій посадці, тиснути на педалі. В результаті швидше і інтенсивніше відбувається розгін при старті з місця, до того ж, менше стомлюваність в процесі їзди. У лігерада існує маса шанувальників. Одні будують веломобілі-машини з трьома або чотирма колесами, інші залишаються вірні двоколісної схемою.

Петербуржець олександр галкін захоплюється цим транспортом ось уже років тридцять. Брав участь у різних змаганнях, на яких не раз займав призові місця. Будував машини, щоразу вдосконалюючи конструкцію. Йдучи в ногу з часом, слідуючи нинішнім тенденціям розвитку двоколісного транспорту, зараз він віддає перевагу техніці на електротязі. Оскільки, як ми помітили, на лігераді наїзник майже лежить, його останні зразки, що розвивають пристойну швидкість, отримали серед колег по захопленню влучне прізвисько «скажене ліжко».

А може. Олександр сам так позначив своє дітище, зробивши на ньому першу поїздку. Ми познайомилися з апаратом, що поменше. Велике «ліжко», побудоване раніше, тимчасово розібране і очікує нових комплектуючих, зокрема мотора-монстра, як каже олександр, мабуть, щоб вже й справді до кінця виправдати свою назву.

В основі конструкції, як і в звичайному велосипеді, лежить рама. Вона повністю виготовлена своїми руками – зварена із сталевого профілю 25×25 мм, десь взято профіль товстіший – 40×40 мм. Причому, якщо олександр відчував, що міцність в даному місці надлишкова, але в той же час малого профілю буде недостатньо, то він розрізав товстий профіль, підгинав і зварював, роблячи його перетин змінним по довжині. Зрозуміло, в першу чергу – це турбота про зниження ваги. Але і естетична складова від цього виграла.

На задній маятник пішла труба діаметром 34 мм з товщиною стінки 2, 5 мм.спереду стоїть готова вилка від гірського велосипеда. Вже друга: перша швидко зламалася, адже вага тут помітно більше, ніж у велосипеда-46 кг.

На відміну від останнього, вперед видається потужний відросток рами – на ньому у лигерада розміщується каретка з педалями і зірочкою. Це не помилка: звичний педальний привід тут теж є. Якщо раптом не розрахуєш, і акумулятори розрядяться, то можна перейти на м’язову тягу. Швидкість при цьому, звичайно, буде не та, але все ж доїхати можна.

Ланцюг проходить уздовж всієї рами до заднього ведучого колеса, змінюючи напрямок відповідно до її конфігурацією на маленьких проміжних підтримують зірочках, причому вони передбачені для обох гілок ланцюга. Ланцюг така довга, що при трясці може злетіти із зірочок, і щоб цього не відбувалося, останні мають по краях бортики-обмежувачі.

  • кермо здається вузьким н незручним, але він зроблений таким свідомо, щоб можна було без перешкод «протикати» міські пробки
  • ланцюговий привід заднього колеса від педальній каретки, розташованої спереду, слід всіх вигинів рами
  • кілька точок кріплення центрального моноамортизатора дозволяють встановлювати вузол різної довжини, найбільш відповідний за характеристиками
  • таке розташування педалей – характернейшая риса літерала

А на колесі встановлений s-подібний натягувач. Компенсуючий провисання ланцюга при роботі задньої підвіски. До речі, в якості пружного елемента тут виступає невеликий моноамортизатор від гірського велосипеда, він знаходиться між хитним маятником і трубою рами. Жорсткість його можна міняти традиційним способом – підкачуючи або стравливая повітря.

Номінальна потужність мотор-колеса невелика-всього 1, 5 квт. Саме тому при старті з місця олександр допомагає педалями.

Можна цього і не робити, але тоді розгін вийде млявим, до того ж, сильно гріється мотор-колесо, працюючи під максимальним навантаженням. Трохи розігнавшись, крутити педалі вже не треба, звичайно. Може, варто було просто поставити мотор потужніший?

Потужність мотор-колеса всього 1,5 квт, але її цілком достатньо, щоб впевнено себе почувати в міському потоці

Безумовно, але саме з цього мотора-колеса все і почалося: воно вже було у олександра, і він вирішив його використовувати в своїй черговій конструкції. Мотор-колесо, до речі, було призначене для установки в переднє колесо – про це говорила його коротка вісь. А при установці назад адже треба ще посадити зірочку ланцюгового приводу. Довелося проявити кмітливість.

Мотор-колесо на спицях спочиває в центрі 17-дюймового мотоциклетного обода-досить міцного. Шина, відповідно, теж від легкого мотоцикла. А ось спереду стоїть колесо від велосипеда, правда, з центральною втулкою від заднього колеса — у неї більш товста вісь.

Напруга живлення мотора близько 60 в.верхня планка напруги, коли акумулятори повністю заряджені, становить 67, 2 в. Батарея набрана з елементів типу 18650, її сумарна ємність дорівнює 21 ач. Запасу енергії вистачає на 50-60 км пробігу, або на два дні їзди за умов експлуатації лігерада його творцем – при щоденній їзді по пітеру по приблизно одному і тому ж маршруту від будинку до роботи. Повна зарядка сіла» в нуль » батареї малим струмом займає 4 години, якщо дати великий, то можна впоратися і за півгодини.

Велосипед призначений для міської їзди, тому світлосигнальне обладнання тут необхідно

Щоб довга ланцюг не зіскакував, вона проходить через проміжні ролики з обмежниками по боках

Максимальна швидкість «малої шаленій ліжка» складає близько 70 км/год, і погодьтеся, що це зовсім не мало – як у доброго мопеда-«полтиника». Ніяких передач тут немає, але швидкість, і.відповідно, потужність мотора, змінюється дискретно тумблером на кермі: до 40. До 50, понад 60 км / год. При такій системі управління не становило б труднощів підключити круїз-контроль, щоб, вибравши потрібну швидкість, не утримувати більше ручку газу. Така можливість навіть закладена в блоці управління, проте олександр не став її активувати, справедливо вважаючи, що в місті вона не дуже потрібна. До речі, ручка газу поворотна-як на мотоциклі. Деякі вважають за краще курок під великий або вказівний палець.

Кермо мені здався занадто вузьким, а тому навряд чи зручним. Але олександр навмисно зробив його таким, щоб легше було протискуватися між машинами в міських пробках. Ручні гальма мають тросові приводи механізмів дискових гальм на передньому і задньому колесах. Можливо, гідравліка була б ефективнішою, але олександр цінує класичну, перевірену часом механіку за надійність і невибагливість.

Сидіння може здатися занадто простим, безвихідним, але воно зручно, оскільки форма його взята з фірмового сидіння для лігерада. Сидіння не продавлюється, спина на ньому не потіє, воно не розмокне під дощем.

Блок акумуляторів закріплений знизу рами, по центру, його можна швидко відстебнути для зарядки окремо від машини

До речі, їздити в дощ можна – вся електроніка надійно захищена від попадання води. При необхідності весь блок-акумулятори і контролер з bms-платою – можна відстебнути і зняти з машини. Наприклад, для зарядки окремо від неї.

Коли олександр виїжджає на своєму лігераді на вулиці пітера, то мимоволі стає об’єктом загальної уваги. Особливо захоплюються мотоциклісти — всі без винятку вітають і піднімають великий палець на знак схвалення. Автомобілісти цураються в подиві і майже все. Як один, поступаються дорогою. Такий транспорт не тільки практичний, але і дарує масу найприємніших емоцій його творцеві.

Лигерад своїми руками – відео варіанти

Огляд саморобного лигерада. Лежачий велосипед

watch this video on youtube

Лігерад (лежачий велосипед) валерія шаравара чернігів 2017

watch this video on youtube

Проект лігерада-відео

Перший начерк. Проект. Велосипед веложе #1

watch this video on youtube

Проект. Велосипед веложе 2. #1

watch this video on youtube

© автор: андрій фаробін. Фото від

інструмент для майстрів і майстринь, і товари для дому дуже дешево. Безкоштовна доставка. Є відгуки.

Будемо друзями!